Nieuws van de buurtvereniging

Buurtnieuwtjes

15. jun, 2017
4e editie Tafeltennistoernooi op vrijdag 16 juni van start
Op vrijdag 16 juni gaat alweer de vierde editie van het Tafeltennistoernooi Burgemeester Brandtplein van start. De wedstrijdschema's en het toernooireglement zijn te vinden op deze site onder het kopje 'Tafeltenniscompetitie'. Ook alle uitslagen van gespeelde wedstrijden zullen hier tijdens het toernooi op worden gezet.

Er zijn dit jaar weer twee kindercompetities: een voor kinderen tot en met 10 jaar en een voor kinderen vanaf 10 jaar. In beide competities is een mooie beker te winnen. De finales van de kindercompetities zullen op zaterdag 8 juli vanaf 16.45 uur (voorafgaand aan het zomerfeest) gespeeld worden. Aansluitend wordt ook de finale van de volwassenencompetitie gespeeld.
1. mrt, 2017
Even Voorstellen: Erik Schaafsma
Hallo Buurtgenoten,
Bij deze wil ik mij even aan jullie voorstellen. Mijn naam is Erik Schaafsma, 29 jaar. Sinds december 2015 woon ik hier in de wijk samen met mijn vrouw Tessa op de St. Hubertusstraat 17. In april verwachten wij ons eerste kind.
Hiervoor woonde wij in Arnhem en waren op zoek naar een mooie, groene en kindvriendelijke omgeving. Ik denk dat wij deze hier zeker hebben gevonden. Na een periode van maanden klussen wonen wij hier nu fijn al moet er nog steeds het een en ander gebeuren voordat alles af is.
De omgeving is voor mij als sportliefhebber ideaal. De bossen nodigen uit om lekker hard te lopen en de heuvels om te wielrennen. Daarnaast zit ik nog op volleybal in Westervoort.
Om de buurt en de mensen beter te leren kennen leek het mij leuk om mij aan te sluiten als bestuurslid. Op die manier leer ik mensen hier kennen en kan ik ook wat voor andere in de buurt betekenen.
Ik hoop dat wij elkaar tegen komen op de vele activiteiten die dit jaar georganiseerd zullen worden.
Groet,
Erik Schaafsma
18. jul, 2016
Winnaars tafeltenniscompetitie 2016 bekend
Tijdens het zomerfeest op zaterdag 16 juli zijn de finales van de tafeltenniscompetitie 2016 gespeeld. In de jeugdcompetitie tot en met 10 jaar heeft Inez de beker in de wacht gesleept. Haar broer Luc wist voor een derde keer op rij zijn finaleplaats te verzilveren in de categorie jeugd vanaf 10 jaar. De volwassenencompetitie is door bestuurslid Eric gewonnen.
15. jul, 2016
Finales Tafeltenniscompetitie
Het heeft ons nachtenlang wakker gehouden, maar eindelijk weten we wie de finalisten van de tafeltenniscompetities zijn. In de categorie jeugd tot 10 jaar zijn dat Lieven en Inez en in de categorie jeugd vanaf 10 jaar zijn dat Simon en Luc. Beide finales zullen morgen vanaf 16.45 uur worden gespeeld op de tafeltennistafel op het Burgemeester Brandtplein. Aansluitend, vanaf ongeveer 17.30 uur, wordt de finale van de volwassenencompetitie gespeeld. Deze zal gaan tussen Roland en Eric.
11. jul, 2016
Tuin van Sjef: activiteiten Juli 2016
Geniet van de zomer in de Tuin van Sjef, óók in de toekomst!
Ook in 2016 worden er in de Tuin van Sjef, Boulevard 33a (het allerlaatste huis aan de Boulevard), Velp (Gld), open dagen gehouden.
Komt u ook op de ZONDAGEN 10 JULI , 17 JULI en 31 JULI , dan zijn er van 13 tot 17 uur OPEN TUINDAGEN. U bent welkom bij onderstaande activiteiten met tuinrondleidingen en muziek, georganiseerd door Stichting de Tuin van Sjef:
Binnenshuis kunt u kijken naar de documentaire over Sjef gemaakt door Bas Krijgsman én is er een expositie van bijzondere vondsten, zoals schelpen, schedels, stenen en andere naturalia; er is natuurlijk informatie over de crowdfunding. Truus Schennink, beheerder van de Tuin van Sjef vertelt u daarover en over de bedoelingen van Sjef.
ZONDAG 10 JULI geeft Nigel Harle , florakenner en medebeheerder Tuin van Sjef om 13u30 en 15u30 uur rondleidingen in de Tuin van Sjef.
ZONDAG 17 JULI geeft Marcel Bolten , veldbioloog rondleidingen om 13u30 en 15u30 uur. De middag wordt van 14 tot 16 uur opgeluisterd met volksmuziek uit de Balkan door het Bakho Trio met Marina Trisic /zang en percussie, Ruud/klarinet, Laura/accordeon én met gastspeler Ben/gitaar.
ZONDAG 31 JULI geeft Machteld Klees , redacteur van het Tijdschrift Oase (voor
natuurrijke tuinen) en Nigel Harle , florakenner rondleidingen om 13u30 en 15u30.
Zie ook: www.detuinvansjef.nl
11. jul, 2016
Halve finalisten TTC bekend!
In onze altijd spannende tafeltenniscompetitie zijn de halve finalisten bekend. In de eerste halve finale zal Roland het opnemen tegen Yvette. In de tweede halve finale zullen oud-bestuurslid Michael en huidig bestuurslid Eric tegen elkaar strijden.
4. jul, 2016
Volgende ronde tafeltennistoernooi
De afgelopen weken zijn er goede, spannende, maar ook vooral veel gezellige tafeltenniswedstrijden gespeeld op onze tafel. De poulefase is afgerond en de volgende wedstrijden kunnen per direct gaan starten.

Bij de kinderen zijn de halve finalisten en bij de volwassenen zijn de kwartfinalisten van de tafeltenniscompetitie inmiddels bekend (zie hiervoor het speelschema onder het kopje 'Tafeltenniscompetitie' op deze site).
18. jun, 2016
Tafeltennistoernooi 2016 van start
Op zaterdag 18 juni is de derde editie van het Tafeltennistoernooi Burgemeester Brandtplein officieel van start gegaan. De wedstrijdschema's en het toernooireglement zijn te vinden op deze site onder het kopje 'Tafeltenniscompetitie'. Ook alle uitslagen van gespeelde wedstrijden zullen hier tijdens het toernooi op worden gezet.

Dit jaar hebben we voor het eerste twee kindercompetities: een voor kinderen tot en met 10 jaar en een voor kinderen vanaf 10 jaar. In beide competities is een mooie beker te winnen. De finales van de kindercompetities zullen op zaterdag 16 juli vanaf 16.45 uur (voorafgaand aan het zomerfeest) gespeeld worden. Aansluitend wordt ook de finale van de volwassenencompetitie gespeeld.
5. jun, 2016
Mooi Jubileumfeest
Het 25 jarig jubileum zit er alweer op! In het nieuws: http://rheden.nieuws.nl/nieuws/78336/jubileumborrel-kers-op-de-taart-voor-buurtvereniging/
2. mrt, 2016
EVEN VOORSTELLEN: WOUTER BOONSTRA
Graag stel ik mij aan u voor als nieuw bestuurslid. Mijn gezin en ik wonen aan de Wildbaan en vinden het heel fijn om in deze buurt te wonen. Het is er kindvriendelijk en veel mensen zijn betrokken bij het wel en wee van de buurt.
Sinds we hier wonen bezoeken we zoveel mogelijk activiteiten van de buurtvereniging. Op een gegeven moment ben ik de actieve verenigingsleden ook gaan helpen bij deze activiteiten. Zo rolde ik ook in het bestuur van de buurtvereniging. Ik zal mij de komende jaren inzetten voor de activiteiten van de buurtvereniging en ik hoop zo mijn steentje bij te dragen aan de onderlinge contacten in de buurt en ook gewoon aan het gezellig samenzijn.
2. mrt, 2016
NIEUWE LEDEN BESTUUR: WOUTER BOONSTRA EN ERIC DE GEUS
Het stokje van Jos en Michael wordt overgenomen door twee nieuwe leden: Wouter Boonstra en Eric de Geus. Beiden zetten zich al geruime tijd in bij de activiteiten van de vereniging en zijn op de jaarvergadering toegetreden tot het bestuur. Wij heten ze van harte welkom en wensen ze veel plezier en succes!
2. mrt, 2016
JOS BERENTSEN EN MICHAEL SMIT NEMEN AFSCHEID
Na respectievelijk 15 en 7 jaar nemen Jos Berentsen en Michael Smit afscheid van het bestuur. Zij waren jarenlang bekende gezichten in het bestuur en hebben zich enthousiast ingezet voor de buurt en de vereniging. Wij bedanken hen voor alle inzet en zien ze graag terug als bezoeker van onze activiteiten.
14. dec, 2015
SPEELGOED VOOR STICHTING SPEELSTOET
In overeenstemming met de kerstgedachte willen wij dit jaar graag samen met Heeft u speelgoed dat er nog goed uitziet, heel,compleet is, maar waar uw kinderen niet meer spelen? Dan kunt u er andere kinderen blij mee maken!
U kunt het speelgoed inleveren bij Stichting Speelstoet uit Arnhem. Zij zamelen schoon, nog mooi en bruikbaar speelgoed in, om dit door te geven aan kinderen die het goed kunnen gebruiken. Meer informatie is te vinden op hun website: www.speelstoet.nl.
22. nov, 2015
25 JARIG JUBILEUM IN 2016
Beste buurtbewoners, Volgend jaar (2016) bestaat onze buurtvereniging alweer 25 jaar! Reden voor een feestje! Heeft u een anekdote over de buurt, een mooi verhaal of een wetenswaardigheid over de buurt? Dan willen we dit graag van u horen! U kunt uw input sturen naar ons mailadres BVBBP@hotmail.com of via de contactpagina op deze webite. Alvast bedankt!
12. nov, 2015
SINT MAARTEN
Op 11 november werd Sint Maarten gevierd. De oproep om dit nieuw leven in te blazen in de buurt heeft succes gehad. Vele buurtbewoners hadden een lampje aangedaan om kinderen met hun lampionnen en gezang te verwelkomen. Er liepen veel kinderen in groepjes door de buurt om Sint Maarten liedjes aan deuren te zingen. Het was een gezellige avond!

wordt in Nederland de naamdag van Sint Maarten gevierd.
Kinderen uit de wijk lopen die avond met lampionnen langs de huizen, waar ze bij bewoners aanbellen om een Sint Maarten liedje ten gehore te brengen. Het is traditie om de kinderen in ruil daarvoor een (gezonde) traktatie te geven.
19. okt, 2015
PERSBERICHT STICHTING TUIN VAN SJEF
Geniet van de herfst in de Tuin van Sjef, óók in de toekomst!
De Tuin van Sjef is een door de mens vormgegeven natuuroase, midden in de bebouwde kom en grenzend aan de Rozendaalse Beek. Belangrijk onderdeel van hun activiteiten, uitgevoerd onder de vlag van de Stichting de Tuin van Sjef, is het met behulp van crowdfunding en schenkingen aankopen van de Tuin van Sjef en bijbehorend huis. Van de voor dit doel benodigde 300 duizend euro zijn er inmiddels bijna 192 duizend binnengehaald! We hebben van de gemeente Rheden extra tijd gekregen, tot 1 januari 2016, om het gehele bedrag te financieren. Dus met deze mooie tussenstand gaan we door, want we zijn er nog niet! Zie voor meer informatie:www.detuinvansjef.nl

25 oktober: open zondag met een lezing over vogels én volksmuziek.
Ook in november zijn er lezingen, muziek en andere verrassende activiteiten. Wij houden U op de hoogte. Op beide dagen kunt u binnenshuis kijken naar de documentaire over Sjef gemaakt door Bas Krijgsman én is er een expositie van bijzondere vondsten, zoals schelpen, schedels, stenen en andere naturalia. Natuurlijk is er ook informatie over de crowdfunding.
De Tuin van Sjef vindt u aan de Boulevard 33a, 6881HP, Velp (vlakbij de Achtsprong).
30. aug, 2015
E-MAILADRESSEN VAN LEDEN
Beste leden van de buurtvereniging,

Bij het versturen van e-mails aan onze leden blijkt dat er een aantal mailadressen niet meer juist zijn. Ook hebben we niet van alle leden een e-mailadres. Heeft u in de afgelopen tijd een nieuw e-mailadres gekregen of wilt u voortaan informatie van de buurtvereniging (ook) per mail ontvangen, mail dan aub uw meest recente e-mailadres naar BVBBP@hotmail.com. Dan kunnen we u ook per mail op de hoogte houden! Bedankt alvast & Vriendelijke groeten!
11. aug, 2015
GESLAAGD ZOMERFEEST
Mede door het super-zomerse weer was het een heel geslaagd zomerfeest op het Burg. Brandtplein! De nieuwe cocktailbar bleek een succes, veel mensen hebben even lekker onder de parasols zitten relaxen in de loungehoek en overal op het plein waren kinderen aan het spelen. Daarnaast was er natuurlijk weer een heerlijke BBQ. Al met al een zomerse & relaxte middag en avond op het plein!
12. jul, 2015
FINALES TAFELTENNISTOERNOOI
Op zaterdag 11 juli zijn de finales van de kindercompetitie en de volwassencompetitie van het jaarlijkse tafeltennistoernooi gespeeld. In de kinderfinale nam titelverdediger Luc het op tegen de jarige Lucas. In drie spannende sets wist hij opnieuw de beker te bemachtigen. Ook in de finale van de volwassenen stond een winnaar van vorig jaar. En ook Manfred wist zijn titel te prolongeren tegen Robert. Het toernooi was dit jaar weer erg geslaagd.
20. jun, 2015
CIRCUS OP HET BRANDTPLEIN
Het kindercircus op zaterdag 20 juni was een succes. Zo'n 40 kinderen en kleinkinderen uit de buurt oefenden in de middag op hun beste circusacts onder leiding van een professionele circusdirecteur. Daarna lieten ze hun acts zien in een spetterende voorstelling op het Brandtplein. Het was een gezellige middag op het plein, gelukkig werkte ook het weer mee!
27. apr, 2015
ZEER GESLAAGDE KONINGSDAG OP HET BRANDTPLEIN!
Op maandag 27 April hebben we in onze buurt Koningsdag weer gevierd met een groot feest op het Burg. Brandtplein!
Mede door het meevallende weer (geen regen maar zonneschijn) stroomde het plein al vroeg vol met kinderen, ouders, grootouders en hun kleedjes om spulletjes op te verkopen. Er waren in de ochtend en middag veel bezoekers die een kijkje kwamen nemen bij de kleedjesmarkt. Naast de kleedjesmarkt konden kinderen snoepzakjes kopen en werden er de hele dag door heerlijke suikerspinnen verkocht. Ook konden kinderen dit jaar weer mooi gesminkt worden in de tent, dit werd gedaan door Norie van de Kranen en haar dochters Jolien en Vera. De opbrengst van het sminken gaat naar de Tuin van Sjef!
In de middag konden kinderen zich ook prima vermaken bij de verschillende spelletjes op het plein, georganiseerd door de gemeente. Aan het einde van de dag konden we terugkijken op een heel gezellige en geslaagde Koningsdag! We bedanken iedereen uit de buurt en daarbuiten die hieraan heeft bijgedragen!
Foto's zijn te vinden in het fotoalbum.
13. apr, 2015
NIEUWE SECRETARIS: KATJA VAN GULICK
Katja van Gulick is de nieuwe Secretaris van het Bestuur van de Buurtvereniging. Katja, die al een tijdje Bestuurslid is, volgt hiermee Michael Smit op, die deze functie 6 jaar lang met veel enthousiasme vervulde. Wij bedanken hem enorm voor al zijn inzet! Katja zal zich naast het secretariële werk verder storten op het uitbouwen/ontwikkelen van deze website. Het voltallige bestuur is blij met deze wisseling en wenst Katja veel succes en plezier bij het vervullen ervan.
13. apr, 2015
GEZELLIG PAASVUUR
Op eerste paasdag hebben wij het traditionele Paasvuur georganiseerd. Na een week met flink wat regen was het gelukkig een droge dag. In de avond was het wellicht wat koud, maar het Paasvuur kon dat mooi compenseren. We hadden dit jaar een bescheiden stapel, die snel in de fik vloog dankzij Auke Walda. Er was met name aan het begin een zeer goede opkomst van buurtgenoten die onder het genot van een lekker drankje een leuke gezellige avond hebben gehad.
22. mrt, 2015
NIEUW BESTUURSLID LEON STELT ZICH VOOR
Hallo buurtgenoten,

Ik maak graag van deze gelegenheid gebruik om mijzelf even voor te stellen. Mijn naam is Leon Navarro. Sinds 1 februari 2014 woon ik op de Burgemeester Brandtaan 24. Ik ben geboren en getogen in Velp en ken de wijk goed. Als kind keek ik nog nog naar de brandspuitwedstrijden. Al jaren was het een droom om hier te wonen. Nu het ook daadwerkelijk gelukt is geniet ik er ieder dag van, maar dat gevoel zal voor jullie vast herkenbaar zijn.

Gelukkig woon ik niet alleen. Sterker nog, de vrouwen zijn bij ons in de meerderheid. Naast mijn vrouw Trudeke zijn er nog twee dames in huis: Mirthe (5) en Suze (bijna 3). Na een korte, maar grondige, verbouwing wonen we met veel plezier aan de beek. De komende jaren zal er nog veel geklust worden, maar daar is alle tijd voor. Het is de bedoeling om hier de komende (tientallen) jaren te blijven wonen.

Daarom wil ik graag de mensen uit de buurt leren kennen. De buurtvereniging is een uitstekende mogelijkheid om de onderlinge verbondenheid te vergroten, zowel voor serieuze zaken als voor ontspanning. Na de deelname aan enkele activiteiten in 2014 mag ik me sinds kort bestuurslid noemen.

Het aantal leden van onze vereniging is tekenend voor de betrokkenheid van alle inwoners bij de buurt. Het is mijn ambitie dat jaarlijks ieder lid aan een activiteit deelneemt. Wij zijn er immers voor alle leden. Ondanks dat we al een vol en leuk programma hebben betekent dit dat we mogelijk nog wat nieuwe impulsen nodig hebben. Daar heb ik mijn ideeën voor, maar deze zal ik eerst in het bestuur bespreken.

Als u zelf wensen of leuke ideeën heeft hoor ik dat graag. Wat zou een activiteit zijn waaraan jij of u deel zou nemen? Ik hoor het graag. Misschien raken we binnenkort hierover al in gesprek bij het Paasvuur of het innen van de contributie. Uiteraard kunt u dit ook met een van de andere bestuursleden delen. Hopelijk tot binnenkort voor een verdere wederzijdse kennismaking!

Groeten
Leon Navarro
20. mrt, 2015
HET PLEIN ALS HONDENTOILET
Wij hebben de laatste tijd meerdere meldingen gekregen van buurtbewoners dat er verschillende mensen zijn die hun hond zijn/haar behoeften laten doen op het Brandtplein. Ook al ruimen de meeste mensen dit op m.b.v. van een plastic zakje dan nog vinden wij, en ongetwijfeld ook de meeste buurtbewoners, dat erg smerig (alleen het idee al). Er blijven immers altijd wel resten over, waar onze kinderen en wij mee in aanraking kunnen komen.

We vragen dan ook degene die dat doen het plein niet meer als hondentoilet te gebruiken. De mensen die het zien vragen wij de buurtgenoten hier op vriendelijke wijze op aan te spreken en bij ons melding te doen.
20. mrt, 2015
CONTRIBUTIE 2015
Binnenkort wordt de contributie weer opgehaald. Deze bedraagt dit jaar weer E15,- per huishouden/adres. Met deze bijdrage worden wij in staat gesteld onze activiteiten te organiserene en de leden om deel te nemen aan deze activiteiten. Leden bieden wij hiervoor ook nog een gratis barbeque aan tijdens het zomerfeest.
25. feb, 2015
NIEUWE VOORZITSTER (MELANIE) EN BESTUURSLID (LEON)
Zoals aangekondigd (zie eerder bericht) is Manfred Mensink gestopt als Voorzitter van de Buurtvereniging. 'Manfred bedankt iedereen voor het in hem gestelde vertrouwen en geeft aan zich met plezier te hebben ingezet voor onze prachtige buurt.'

Manfred draagt het stokje over aan Melanie Jansen (was reeds Bestuurslid), die tijdens de jaarvergadering, onder een driewerf hoera, unaniem is gekozen tot nieuwe Voorzitster. Ook zijn we verheugd te melden dat Leon Navarro (Brandtlaan) is toegetreden als Bestuurslid.
25. feb, 2015
JAARVERGADERING EN ACTIVITEITEN 2015
Dinsdag 24 februari was onze jaarvergadering. Naast vaststelling van het jaarverslag hebben we besproken welke activiteiten we dit jaar wanneer willen gaan organiseren. We hebben, vinden wij, weer een mooi programma kunnen maken, zie acitiviteitenkalender.
16. jan, 2015
WIST U DAT........
......een aantal buurtbewoners de afvalbak op het Brandtplein beheren??

Vanwege kostenbesparingen heeft de gemeente het beheer van de afvalbak overgedragen aan een aantal buurtbewoners (alternatief was weghalen). Op dit moment leegt Romano (st Hubertusstraat) de bak als deze vol dreigt te raken. Romano houdt dit zo goed mogelijk zelf in de gaten, maar zit er niet dag en nacht in te kijken. Mocht je merken dat de bak vol is stuur dan even een berichtje via de contactpagina op deze website.
7. dec, 2014
BESTSELLERAUTEUR (I.O.) IN DE BUURT
Leuk om te vermelden. We hebben een bestsellerauteur (in oprichting) in onze buurt. Janneke Pels, (bestuurs)lid van de buurtvereniging, heeft een boek geschreven. Zij treedt daarmee wellicht in de voetsporen van de bekende schrijver John Jansen van Galen die lange tijd op de Bosweg heeft gewoond. Onderstaand een introductie.

'Misschien lag er een vloek op het hotel, waardoor de buitenwereld wel naar binnen kon worden gebracht, maar niets naar buiten kon worden meegenomen.' Schrijver Eduard heeft Hotel de Salon nooit werkelijk verlaten. Tijdens de allesbepalende periode van zijn verblijf schreef hij een verhaal over Aristride, de zoon van de hotelbaas. Nu hij na jaren weer terugkeert naar het hotel wordt hij aan de hand van dit personage mee terug naar het verleden genomen en beleeft hij de merkwaardige gebeurtenissen van destijds opnieuw.

Verlaat behoud - Janneke Pels. ISBN 9789082233902. Paperback. €17.50
1. mrt, 2013
VEILIGHEID IN DE BUURT
Ook in onze nette vredelievende buurt gebeurt nog wel eens wat naars, denk bijvoorbeeld aan inbraken, vernielingen, overlast. Om bij te dragen aan de veiligheid in de buurt gaan wij de e-mailadressen van onze leden aan onze wijkagent, de heer van Megen, ter beschikking stellen. Hij kan dan, in voorkomende gevallen, op snelle en gemakkelijke wijze met onze leden (en vice versa) communiceren over ‘veiligheidszaken’. De praktijk wijst uit dat dit onder andere de pakkans van daders vergroot. Wij gaan er vanuit dat de meeste van onze leden er geen bezwaar tegen hebben, maar zullen geen e-mailadres doorgeven als een lid dat niet wil. Als u er bezwaar tegen heeft wilt u dat dan ons, voor 15 april, laten weten via bvbplein@upcmail.nl? We zullen u hier ook nog via een e-mail op attenderen.
2010
VOLKSTUINTJES OP HET PLEIN?
Wij willen op deze website informatie plaatsen over de geschiedenis van de buurt (zie het nieuwsitem hieronder). Wij ontvingen een mooie brief van een buurtbewoner hierover. De brief bevat waarschijnlijk voor de meeste buurtbewoners nieuwe, maar zeker, voor een ieder die geinteresseerd is in de geschiedenis van de buurt, interessante informatie. De brief is in het onderdeel buurtwetenswaardigheden. Mocht u zelf nog interessante informatie hebben: mail het ons of gooi een brief in de bus van een van onze bestuursleden.
2009
RESULTATEN ENQUETE
Eind 2009 hebben wij vanuit de buurtvereniging een onderzoek (via een enquete) gedaan naar o.a. de waardering voor de activiteiten die wij organiseren. De resultaten/conclusies zijn:
- totaal aantal aangeschreven adressen: 400 (hiervan 90 leden ook via e-mail)
- aantal respondenten: 47 (waarvan 43 via website)
- responspercentage totaal aangeschreven adressen: 12%
(vermoeden dat met name leden hebben gereageerd, schatting 40 van de 146 = 27% )
- relatief hoge respons geeft betrokkenheid/belang van buurtvereniging aan
- na het versturen van e-mails hebben veel mensen gereageerd, dit leert dat het zin heeft om mensen via e-mail te benaderen.
- inhoudelijk kan de respons in zijn algemeenheid als positief worden ervaren.
- de meeste mensen (43%) bezoeken soms activiteiten. 24% van de respondenten geeft aan vrijwel nooit activiteiten te bezoeken
- met name Koninginnedag en het Paasfeest lijken door de respondenten het meest bezocht te worden. Het Volleybal en, in mindere mate, het Zomerfeest het minst.
- de bereidheid om activiteiten te (helpen) organiseren is beperkt.
- er zijn een aantal mensen die activiteiten niet/nauwelijks bezoeken, maar buurtverenging toch waarderen.
- er zijn een aantal suggesties gedaan voor activiteiten die niet passen binnen de doelstellingen van de vereniging, hier kunnen/doen we verder niets mee.
- er zijn een aantal suggesties gedaan voor activiteiten die passen binnen de doelstellingen van vereniging. Er zitten leuke ideeen bij, maar we kunnen deze helaas, vanwege het gebrek aan hulp op dit moment niet organiseren.